Salgsbetingelser
Org nr. 917 295 107
Tlf.: +47 980 17 064
Partene
Selger er Une Cecilie Oksvold, Nordre Hallsetveg 70B, 7023 Trondheim. E-post: une@unececilie.no. Tlf: +47 980 17 064. Org. nr: 917 295 107, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Betaling
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Angregrett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:
Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.
Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.
Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans/hennes representant, har overtatt tingen.
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
Digitale bøker
Digitale bøker fra Une Cecilie Oksvold leveres digitalt. Så snart din betaling er mottatt, får du en ordrebekreftelse med produkt (PDF) eller gavekort på e-post. Sørg for å laste ned og lagre boka på et trygt sted. Hvis du velger å registrere deg som kunde, får du oversikt over hva du har kjøpt.
Mangler
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Nyhetsbrev
Une Cecilie Oksvold sender ut nyhetsbrev med informasjon om nyheter, tilbud og spennende prosjekter. Når du registrerer deg, blir du lagt til i en digital liste med ditt navn og e-post. Du kan til enhver til melde deg av nederst i nyhetsbrevet. Ta kontakt hvis du ikke får det til, så sletter jeg deg.
Personvern
Une Cecilie Oksvold selger ikke personlige opplysninger til andre. De er kun registrert i nettbutikkens kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine opplysninger.
Ta kontakt for sletting.
Når du handler, registreres følgende opplysninger om deg:
- Navn, adresse, telefonnummer og e-post adresse.
Formålet med disse opplysningene, er å kunne sende deg varene dine. Personlige opplysninger registrert her oppbevares i 5 år, før de slettes. Dataansvarlig: Une Cecilie Oksvold.
Det oppbevares ikke- eller transmitteres kundeopplysninger kryptert.
Cookies
www.unececilie.no benytter seg av cookies med et formål om å optimalisere hjemmesiden og dens funksjonalitet, og dermed gjøre alle besøk så enkle som overhode mulig for både deg, og andre.
Statistikk
www.unececilie.no benytter seg av statistikk med et formål om å optimalisere hjemmesiden, og få oversikt over antall besøkende.
Valuta Konvertering
www.unececilie.no benytter seg av valuta konvertering fra en tredjepart, som bruker din IP adresse til å finne ut hvilket land du befinner deg i slik at valutaen vises i forhold til det. Cookies med din lokasjon lagres slik at valuaten er den samme neste gang du besøker hjemmesiden.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.